Подорожі 75 дописів з фотографіями

Київ, Жуків острів навесні

Метою цієї вилазки на Жуків було спробувати дійти до його найпівденнішої точки, яка стирчить мисом у Дніпрі навпроти острова Ольгин. Було невідомо, можливо це без човна, чи ні, через склад піску на шляху туди. 21 км нагуляв.

Приїхав, як завжди, на Корчувате та пішов на Жуків, цього разу максимально довго тримався берега рукава Коник. Зайшов кудись на зарослу стежку. Здивувався, бо думав, що вже на цьому острові був повсюди. Натрапив на руїни дерев'яного мосту.

зламаний дерев'яний міст у воді затоки на Жуковому острові. весна 2008

Чесно пишу: я добре перевірив, чи можна перестрибнути, або перекласти уламки. Затока досить глибока, а після середини мосту, яка плаває, до протилежного берегу досить далеко, навряд чи дострибнув би. Пішов шукати інший перехід спочатку вперед, де побачив тільки іржавий холодильник серед річки.

Довелося трохи повернутись назад. Йшов прямо крізь ліс краєм затоки, яка в тому напрямку ставала вужчою. Через деяку відстань знайшлася кладка, хтось кинув пару товстих гілок. Так і перебрався.

клажка з гілок через затоку. Жуків острів, Київ, 2008

Це вже я з іншого берега сфоткав.

На цьому березі знайомі луки, де вже був. Але все зелене та без криги, навпростець не підеш, треба краєм болота.

заливні луки на Жуковому острові

До цього місця були безлюдні хащі. Тут почав зустрічати інших гуляк, та почав впізнавати місця. Ось і дерево розламане пройшов, значить. вийшов на одну з головних грунтівок:

розламане навпіл дерево. Жуків острів, Київ, 2008

На деревах царює омела. Ось сильно зарослі цим паразитом декілька дерев:

омела на деревах. Жуків острів, Київ, 2008

Берег рукава Коник неподалік з цікавим апартеїдом:

багаті та бідні. Дві території на промзоні - занедбана та доглянута. Київ, 2008

Праворуч корпорація «УкрАвто» продає автівки. Ліворуч мені невідомо, що.

Перейшов знайомим містком протоку та знов повернувся на берег Коника подивитись рибальську халабуду, яку зум фотоапарату бачив ще здалеку, біля зруйнованого дерев'яного мосту:

халабуда рибалок. Коник, Жуків острів, Київ, 2008

За останні два дні я бачив декілька човнів, та на них всіх люди як раз жерли їжу. Ось один з них, рибалив на Конику.

рибалка їсть в човні на Конику, Жуків острів, 2008

Сфоткав красиву доріжку:

грунтівка красиво вигинається між дерев. Жуків острів 2008

Сфоткав геодезичний знак на стовпчику, що стоїть посеред луків:

геодезічний знак. Жуків острів 2008

Вибрався на асфальт, який йде з острова Водників. Дивно, як тут багато вінків та кенотафів. Тут мало машин. Як воно можливо, піти до заповідника, та загинути серед дерев, птахів, боліт, тунелів та містків?

місця загибелі пішоходів чи водіїв. Кенотафи, вінки. Жуків острів, Київ 2008

Також бачив рештки загиблих тварин: жаб, кішку, яких не врятував інстинкт самозбереження. Сумно.

Ще коли йшов у самого Корчуватого, думав, що прикольно було б організувати серйозне прибирання сміття з Жукова. Але чим далі заходив, тим зрозуміліші ставали масштаби проблеми. Будівельне сміття у важкодоступних місцях. Холодильник серед водойми. А потім ось ці Авгієві стайні з бетонним лайном, яке треба гелікоптером «Геракл» витягати:

бетонне сміття на Жуковому острові. 2008

Це навіть на сміття не схоже. Може, рештки від створення дамб? Не знаю.

Розвилка. Зупинка на вимогу

Тунель вже не дуже цікавий мені. Вирішив зайти, щоб мати право потім казати: «я був на тунелі в усі пори року». Смішно було: підходжу до тунелю цілеспрямовано, у бодрому темпі, бачу там стоять люди з машиною, відеоапаратурою та з серйозними обличчями важливих дослідників щось обмірковують. Я мовчки та не уповільнюючись прохожу прямо між одним з них та його походним стільцем, заходжу на дах тунелю так, ніби роблю це кожен день, та зникаю у напрямку, що збігається з тим, куди йшов. Ну а що? Тунель цей ніщо в порівнянні з тунелем під Ла-Маншем. Досить з ним носитись.

Злазити по гаках, коли під тобою мертва, чорна вода, а не крига, виявилось дещо лячно. Але то я зрозумів вже після того, як по-діловому зліз.

чорна вода на вході у тунель

Пішов далі, в бік південного кінця острова. Дорогою звідти снують чорні дорогі «порше», «ауді» та інші. Новенькі. Там будується щось, а десь вже збудоване, багатими і для багатих. Дорога нуднувата.

Згорнув з асфальту на пісок, там був пляж на затоці Дніпра Старик. Протилежний берег то острів Водників:

рибалка на Жуковому острові та кран на острові Водників
табличка про злого собаку

Коли я вже звідси виходив назад на асфальт, виявилося, що тут є знак про злого собаку. Мабуть, не можна було заходити, чи що. Я собаку не зустрів, він гавкав десь за кущами.

Далі була довга дорога повз Дніпро, береги якої укріплено камінням. Повз ресторанчик «Дніпровська рів'єра», повз численні машини рибалок.

каміння на березі Дніпра. Жуків острів, 2008

Склад піску

Вхід виглядає неприступним:

ворота складу піску Київміськбуду, Жуків острів

Згоден: огорожа то потрібна річ. Але ж було б негарно, якщо через вас люди не можуть до кінця Жукова дійти?

Адміністрація складу, схоже, теж так думає, тому першої від берега секції огорожі нема:

Опора огорожі в воді Дніпра. Жуків острів

Опору встановили на майбутнє, щоб якщо рибалки та психи-туристи на кшталт мене створюватимуть проблеми, то закрити їм сухий прохід зовсім.

Постояв тут, повагався. По-перше, все ж таки огорожа; дивився, чи є невдоволені мною люди. Не побачив таких. По-друге, день добігав кінця, а мені ще назад стільки ж. Але з іншого боку, я згадав, що більше ніколи сюди не прийду, тому краще все ж таки дійти до цілі. Вирішив, що час буду економити прискорившись до бігу. Бігав, де було можливо. Красивими перекатами. Стрибав через протоки.

перекат на Дніпрі. Берег Жукова острова, 2008

Склад піску це чотири чи п'ять великих пагорбів піску, розділені широкими «проспектами» для вантажівок. А який на складі суперземснаряд стоїть, подивіться.

дорога між пісковими пагорбами та земснаряд. склад піску Київміськбуд, Жуків острів, 2008

У того суперземснаряду є ще спереду конуси для довбання річища, на випадки коли річище підле не хоче по-простому.

Від нього навколо всього мису тягнуться труби для смоктання піску. Ніколи до цього таких складних не бачив:

багато землесосних труб. Жуків острів, 2008

На мисі

Кінець Жукова острова то є вузький, довгий мис, який має різну ширину від 1.5 до 40 метрів, та довжиною близько 600. Такий вузький, що можна назвати косою, але на ньому повно дерев. Схожий на залишки більшої землі, яку розсмоктали просто земснарядом, хоча навряд чи.

Біг по ньому то по краю води, то по ледве помітній стежці, дивлячись на красиві мікропляжі з боків.

мілини біля берегів південного мису на Жуковому острові. 2008

Технічно, ось це і є кінець Жукова острова в географічному сенсі: через косу є протока. Після протоки ще шматок землі, який є вже окремим острівком. Працівники складу або рибалки поклали тут кінець труби та користаються нею, щоб переходити протоку. Пішов таким чином і я теж, трошки пострибав через воду. На трубах та на протилежному березі протоки були сліди людей.

труби земснарядів. Жуків острів, 2008

Далі я з тріском пробирався на південний кінець того окремого острівця. Здивувався, коли побачив тут ще трьох людей — то були рибалки. Вони, мабуть, ще більше здивувались. Дуже скоро добіг до своєї цілі, де нема нічого цікавого.

На найпівденнішій точці Жукова просто росте рогіз. Видно Дніпро та нудний берег Ольгиного острова з кораблем.

найпівденніша точка Жукова острова, Київ, річка Дніпро, рогіз 2008

На найпівденнішій точці Жукова просто росте рогіз. Видно Дніпро та нудний берег Ольгиного острова з кораблем.

Тут, за версією деяких карт, пролягає адміністративна границя Києва.

Назад пішов тією ж дорогою. Йшов швидко, щоб не йти у темряві. На початку складу піску були пришвартовані дві баржі, на які я вирішив залізти по дорозі назад. Заліз. На них лежав мокрий пісок.

дві іржавих баржі. Жуків острів, 2008

Ось і все. Встиг до темряви на маршрутку на Корчуватому. Це була одна з найцікавіших прогулянок в житті.

Газопровід

Чомусь я на нього часто натрапляю. Багато бачив табличок про нього в різних місцях!

Труби під водою, cупутниковий знімок знак про газопровід на правому березі два знака про газопровід на лівому березі ще два знака на лівому березі Ще знак на правому березі ще знак на правому березі

Боярське ЛВУМГ

Газопровід
високого тиску!
до ГРС ТЕЦ-5
Охоронна зона
150 м
0,8 м 0,6 м
—→
Місто Боярка
Телефонувати
8(044) 406 32 03

8(044 98) 43 19 3

5,2 км

Моя інша вилазка на Жуків острів взимку

Всі подорожі